mandag 7. januar 2013

*da beklager jeg.

da var det en stund gitt ! hvis noen har blitt lei seg for ingen nye innlegg*
Her i frankrike er alt veldig bra. nå er vi ferdig med jul og nyttår og i dag var det skole igjen. jeg har ikke sitte rolig en dag i hele ferien, så jeg syns vel at den to uker lange ferien gikk alt for fort. jeg har vært i evian (kan man se på mange vannflasker rundt forbi) det er da ett sted hvor du finner pene fjell, skianlegg, vannflaske-fabrikk og foreldrene til vertsmoren min. det var veldig koselig der og vi sto på ski i fire dager. feiret nyttårsaften gjorde vi også der oppe. julaften gikk forresten veldig fint ! stod opp, prøvde meg på norske kaker ( men med liten forståelse av franske mat og tørrvarer gikk det så der). dro i kirken ! var der veldig lenge! jeg fikk lov til å bære t-lys. jeg sang med så godt jeg kunne, men både interessen og forståelsen min for franske hymner er ikke ALT for stor. men koselig var det uansett.
vi var hos noen venner etter kirken og der spiste vi elg og snegle. en artig kombinasjon.
elg hadde de ikke smakt før. og jeg har også funnet ut (når jeg i mangel på ordet "elg" på fransk) er ganske god på å mime! på kvelden dro vi hjem til huset igjen og der åpnet vi pakker.
så tilbake til evian! det var deilig å se snø og enda deiligere å stå på ski. besteforeldrene var veldig koselig og de hadde en rar liten hund. på veien hjem ble jeg satt av hos jenny og der var jeg frem til lørdagen. og det er tre dager siden. så det har vært full rulle. koste meg forresten veldig masse hos jenny! så klart. fremover nå så vet jeg ikke hva som skjer. om noen helger skal jeg på møte med yfu, en god venn om er fra australia skal reise tilbake dit for da er hun ferdig med sitt utvekslingsår og mer vet jeg ikke. skal blogge mer snart. men her var det hvertfall en liten oppdatering
natta
emma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar